välkommen till zombieland?

Vaknar jobbar 9-18 hem äter sover vaknar jobabr 9-18 hem äter sover...

Efter en hel veckas jobb känner jag mig verkligen som en zombie, jag gör ingenting annat än att jobba.
Jag har inte varit i kontakt med omvärlden på flera dagar, förräns igår.

Igår träffade jag tjejerna och kollade på film, vi fik lite tekniska problem men dem löste vi efter lite pillande på sladdar. Efter de sov jag med Jerker, mysigt.

Annars är det bara samma sak, dag in och dag ut går jag och ler mot folk och säger hej och tack till alla i samma tonläge. Jag hälsar på folk men jag regestrear inte vem dem är, det är hemskt.

Det som bryter detta mönstret är när jag plötsligt möter en kund som går och mimar till samam låt som jag, då vakanr man i fem sekunder sen är man tillbaka igen, till samma fasta leende och samma tonläge som tidigare.

Jag längtrar nästan till skolan börjar igen. Jag har inte fixat mig ordentligt på hur länge som hälst, jag har inga andra kläder på mig än jobbkläder och mjukiskläder.

Nä imorgon efter jobb ska jag nog fixa till mig ordeltligt och klä på mig snygga kläder för sen ska jag vara ledig ! :D

Nu ska jag sätta igång en film och förhoppningsvis äta lite godis !

puss på er ! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0