filmtips ♥

Jag har ingenting att göra jag är svintrött och har jobbat hela dagen, så jag tänkte bjuda på lite filmtips, jag suger på att skriva filmrecensioner så jag har kopierat vad dem handlar om. Är ni mer intresserade så klicka på namnet som är länken till där jag kopierat från.

Vi börjar med två av mina nuvarande favorit filmer

Wild Child- 16-åriga Poppy Moore är en självupptagen och otäckt rik överklasstjej från Los Angeles. Efter att en fest spårat ur, får hennes pappa nog och skickar henne till en internatskola i England för att få ordning på henne. Poppy längtar tillbaka till friheten men när hon gör allt i sin makt för att bli relegerad, ställs den amerikanska prinsessan inför en värdig motståndare: engelska flickor och lärare som inte tolererar hennes bortskämda sätt.

Poppy inser till slut att hennes dåliga beteende inte kommer att leda någonvart, så tillsammans med sina nya vänner och rumskamrater planerar hon en ny flyktplan. Men snart börjar hon undra om det inte kan vara värt att stanna trots allt.

Sidney White- En vacker ny elev på college försöker gå med i samma systerförening som hennes mor en gång var med i, men efter att ha upptäckt att föreningen har förändrats kraftigt med åren finner Sydney en ny fristad hos sju utstötta. Med hjälp av sina nya vänner inleder hon arbetet med att förändra skolans hierarki




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0