siffran innan ett TVÅ!!!

För ett tag sen skrev jag ju en recension på engelska och fick IG. Min lärare kom fram till mig och frågade mig "Sara är du säker på att du bara är dålig på att stava eller har du deyslexi?" Eftersom jag aldrig kunnat stava gick jag till en lärare och gjorde ett test för att se om jag hade dyslexi eller dyslektiska drag efrtersom vi har dyslxi i släkten. Och natulrigtvis hade jag vissa former av dyslexi, som mina föräldrar sagt till alla mina lärare genom åren, ingen har trott oss och nu efter elva år får jag veta att det är så...

I fredags köppte jag och klara en present till sofia efter skolan och sen mötte jag upp jerker och gick hem till mig. käkade och sånt senare på kvällen bar det av till andreas där vi såg en halv film.
Jerker har klippt sig och elin ruffsade om håret och sa "så fin du är i håret idag" Andreas som inte ser vem hon pratar med med säger "ja det var länge sen man fick se dig i  nersläppt hår" vå andra kollar på varandra och andreas kollar på mig och säger "ja sist hade du ju såna ninja flätor" som vi skrattar, lite kul att han tyckte jag var fin i håret ;)

Sen igår bar det av till höör, sofia fylde år och det vankades tjejkväll, god matt gott sälskap och roliga spel. Varav rubriken. Vi spelade med andra ord och jag skulle förklara nolla, så sa jag "siffran som kommer inna ett" och en av tjejerna utbrister högt "TVÅ". aja sen när vi skulle hem blev det lite smått kaos.

Taxin sonm skulle ta oss till stationen kom aldrig så sofias pappa fick köra oss dit fem minuter innan tåget gick, vi sprang på utan biljetter, så frågade cassandra en sån konduktör om hon han trycka biljetter och han sajaja det är lugnt. sen känner vi hur tåget rullar,m utan cassandra ! hennes mobil var avstängd så jag fick ringa sofia och hennes mamma och ja tiden gick sååå lååångsamt men sen väntade jag på henne i malmö och min kära kusin körde henne hem och sen kör han mig till svedala.

nu har jag en jäkla massa läxor att göra men jag ska ta 20 minuter ned kudden för jag är trött.

pusspuss





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0