Hej och hå det gungade på !

Im home!

Jag orkar lägga in alla bilder nu men det kommer senare. men här kommer lite berättelse från dagarna.


Fredag;
Gick till bussen klockan två och mötte upp farmor,farfar,katrin och ola. Tog bussen in till tjugo över, på vägen hoppar Lena och stellan på och inne på södervärn där vi hoppar av står th&tobbe. Från södervärn tar vi en buss som går direkt till Båten. Egentligen skulle jag,pappa och jonathan dela hytt men jonathan och Th bytade. Minns inte riktigt denna dagen men vi sammlades nog i farmor&farfars hytt och snackade och drack wisky eller ja inte jag men dom sen åt  vi väll och på kvällen blev det dans ! gick upp till hytten klockan ett och denna natten gungade som fan och jag kunde inte sova ! det lugnade ner sig vid fyra fem tiden så sov typ 2 timmar denna natten sen klockan sex var vi uppe och grattade farmor och farfar på deras brölloppsdag.

Lördag;
Började då med att gratulera farmor och farfar ett under att alla var uppe klockan sex. Vi satt där inne och dom drack champanj men me var icke sugen efter natten. käkade vid sju och fixade oss och sånt. var i Oslo halv tio. Där regnade det och var inte roligt men vi tittade lite i afärer och jag hittade två par skor som jag vill ha ! somn kostade 200 norska båda två tror jag vilet blir typ 240 svenska men jag fick inte köpa något. (nu när jag kommer hem ser jag att dom kostar 399 här i sverige surt !)  Jaja vi gick runt där och fikade lite och tog bilder, eftersom jag fotograferade kom jag inte med på bild bara en där jag fotade mitt finger som bevis på att jag varit i norge och någon på min fot. Mina skor läckte in så dom ska nog bara kasstas. Vi gick tillbaka till båten ganska tidigt och gick och la oss, äntligen fick jag sova fast innan det blev det lite klydd med våra boarding kort för dom hade gått ut och vi fick byta massa. När vi vaknat och bara jag och th är på "rummet" så ringer hytt telefonen så frågar någon om jag pappa th och tobbe ä rmed på båten haha då hade båten redan gått så vad skulle dom gjort annars ? direkt när jag lägger på knackar det på dörren så undrar som hur många vi är på rummet egentligen. 

På kvällen åt vi på resturangen jätte fin mat men jonathan mår inte bra, synd. efter maten dansade vi satan och jag blev uppbjuden två gånger första av en norsk som var jätte trevlig och jätte duktig och den andra av en dansk som nog ville mer än dansa. När vi dansade var vi på samma ställe som när jag inte kunde sova så vi flög ju över allt så lena kom fram till mig och sa "ja detta var ju en billig fylla " haha man verkligen vinglade fram haha och kissa var ju inte det lättaste.
Vi gick upp och samlade oss när dansen var slut och tod en nattfösare/stänkare haha stellan är så jävla lik han i beck och dom mobbade mig för jag drack "murmelman och cola" det var nämligen så att vi fick vcar en sån liten flaska och dom andra halsade den ju nästan men det var för starkt för mig så jag sparade den till kvällen. Sen gick vi och la oss som lite bättre denna natten. gick upp sju eller ja vaknade då, käkade frukost sen packade vi. 
  
idag/söndag
 var vi hemma vid elva och då gick jag vinglande hem till Jerker, har nästan inte sovit alls på två dygn för båten gungade så mycket och det gungar fortfarande kan jag säga. Jag somnade där i alla fall och vaknar klockan fyra, mår skit sticker hem, vid sex han följer med och vi vilar här hela kvällen har inte alls haft lust att göra någonting hela världen gungar så en bra kväll att mysa med min pojke. har i alla fall haft mycket trevligare än jag trodde dock kändes det meningslöst att vara i oslo haha.

det blev ett långt innlägg, puss&godnatt



Kommentarer
du vet vem :P

hahaha deet var mysigt som fan :D<3

2009-07-27 @ 13:46:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0