datorn brinner?

Just som jag satt här som bäst och kollar runt överallt så börjar det plötsligt ryka upp pakom datorn. Som tur var så var det ett ljus som stod gömt bakom datorn men jag tar det hela som ett tecken på att jag borde ta tummarna ur röven, stänga av datorn och göra min läxa !

Det är ju den första deccember idag, vilket börjar bli ganska tjatigt att höra.
Men i alla fall jag tror att alla minns när man var barn att så fort man började skolan igen efter sommarlovet så ville man ha julafton och jag i alal fall önskade så det knaka att tiden skulel gå fortare så det blev första december. och då sa alltid mina föräldrar "vänta tills du blir större då komemr tiden gå skit fort" och som liten förstod inte jag det. Vi hade ju lärt oss att det finn 24 timmar på ett dygn, en timme är 60 minuter och en minut är 60 sekunde och hur sjutton kan då tiden gå snabbare för dem när allting går så himmla snabbt för mig ?
Då förstod jag det inte och har inte riktigt gjort det förrän nu, det är sjukt vad tiden gått fort efter jag började gymnasiet.

så ta vara på tiden helt plötsligt bara springer den iväg...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0